Ó-Ó-Ó Afrika - 2016. 12. 17.

Idei utolsó kódorgásunk egy igazi expedíciót tartogat a résztvevők számára. Utunk Skandinávia helyett a jó meleg Afrikába (ahol fülledt az erotika), vezet, ahol bejárjuk Kenyát és Zimbabwét. Láthatunk zebrákat (különleges festett egyedeket), párducot, oroszlánt, makákót, bambusznádat és majomkenyérfát, sőt a reggeli pálinkát bővebben nyakalók akár fekete nőkkel is összefuthatnak (a négercsóktól óvakodjanak) Novák Marcsi fotói >>> Szutor Sanyi videója >>>

Szent András havában sovány malac vágtában - 2016. 11.19.

Novemberi túránk ezúttal hazánk legmagasabb, ködbe vesző csúcsai közé, a Mátra-hegységben volt.  A túra kiindulópontja a Recski Nemzeti Emlékpark parkolója, ahonnan Györke-tető meredélyén keresztül a hegység gerincén található Jóidő-nyak szeles/jeges pihenőjéhez mentünk. A jóleső tespedést követően a túra könnyebbik részeként a Sánc-völgyön és a Tatárka-tisztáson át értünk el Kisnánára,  ahol az András-havi disznótoros program forgataga várt bennünket. Pista bácsi fotói >>>  Novák Marcsi fotói >>>

Őszölés a Gömör-Tornai-karszt világában - 2016. 10. 21. - 2016. 10. 23.

Októberi három napos túránkon a Gömör-Tornai-karszt varázslatos világát fedezzük fel. A területet a Szlovákia és Magyarország között húzódó államhatár kettészeli. Ma a magyar oldal Aggteleki-karszt, míg a szlovák oldal Szlovák-karszt néven ismeretes. E mesterségesen kettészakított területek földtani, tájföldrajzi, sőt kultúrtörténeti szempontból is egységet alkotnak. Az UNESCO 1995. december 6-án az Aggteleki- és Szlovák-karszt felszín alatti világát a Világörökség részévé nyilvánította. A terület 5-600 m magasságú fennsík jellegű rögjeit karsztos szurdokvölgyek és széles talpú folyóvölgyek tagolják.

Szarvasbőgés a Börzsönyben -2016.09.24.

Az őszi szezont egy egészen különleges élményeket kínáló túrával indítjuk. Ezúttal – a későn kelők nagy örömére – 12.00 órakor startol a buszunk a Börzsöny- hegység erdei felé egy borzongató, semmivel össze nem hasonlítható élményekkel teli éjszakai túrára. A túrán szemünk helyett fülünk lesz a főszereplő, mert a máskor oly megnyugtató, békés erdő éjjel megtelik félelmetes hangokkal. Ugyanakkor sötétben nehezebb a tájékozódás is, az ismeretlenbe tartó gyaloglás próbára teszi a túrázót.

A Lacus Pelsótól Kinizsi Pál birtokáig 2016. június 18.

Júniusi túránkon Magyarország egyik legszebb vidékén, a Balaton-felvidék idilli falvaiban, lankás tájain barangoltunk. Alsódörgicséről indulva erdők és ligetek között értük el Szentantalfa települését, majd a Három-forrás érintésével a Szentjakabfai erdő mélyén át érkeztünk meg a hatalmas erejű molnárlegény falujába, Nagyvázsonyba.

Sásihagymás Bakonyi barangolás - 2016. 04. 16.

Áprilisi túránk a turisták által kevésbé, az obsitos katonák által azonban kitűnően ismert Keleti-Bakony sásihagyma mezők és lőterek borította vidékére vezet. Bakonykúti község központjában kezdjük el túránkat, majd hamarosan a Burok-völgy különleges szurdokában folytattuk utunkat.

Novák Marcsi fotói >>>

Tavaszi hadjárat a jó palócoknál - 2016. 03. 19.

Márciusi túránk a párját ritkítóan gazdag néprajzi különlegességekkel rendelkező, a dombok aljában megbúvó apró palóc falvak világába vezetett. Iliny község központjában desszantoltunk a buszunkból, majd egy lendületes rohammal nekivágtunk a Nógrádsipek felé vezető csapásnak.

Nagy Erika fotói >> Pista bácsi fotói >> Novák Marcsi fotói >> Gál Erika fotói >> Szente Varga Éva fotói >> Pálinkás András képei >>

FARSANGI TEKERGÉS - 2016.02.20.

Idei második túránk a farkasoknak, hiúzoknak és alkalmanként egy-egy kóbor medvének is otthont adó Bükk-hegységbe vezetett. Az Eger és Lillafüred közötti országút egyik kies parkolójában állítottuk menetirányba bakancsainkat, hogy a „Bükki kék” turistajelzésen Tóth Mihály kaszálóján és a Hór-patak völgyében haladva érkezzünk Ódorvár emelkedője alá.

Attila fotói >>>  Szente-Varga Éva fotói

A TAVALYI HÓ NYOMÁBAN -2016. 01. 30.

2016. évi első túránk, hazánk északi (reményeink szerint havas) vidékére a Börzsöny-hegységbe vezet. A mínuszokkal dacolva Kemence községből a Fekete-völgyi kisvasút mentén zakatolunk előre, majd kipirult orcával felküzdjük magunkat a Pintér-bérc ködbevesző ormára. Innen tekergős, egészségesen emelkedő utakon – a Hideg-hegy és a Csóványos csúcsai alatt – érjük el Három-hányás kies tisztását. A másnapos turisták és a várandós legényanyák kedvéért itt közbeiktatott pihenőt követően lefelé fordítjuk bakancsainkat és a Dobogó-bércen át leereszkedünk autóbuszunkhoz.

A nap zárásaként csonttá fagyott testrészeink ápolása és korgó gyomrunk megnyugtatása céljából külföldre távozunk. Szokás szerint betérünk a törzsturisták által jól ismert ipolysági Bieta étterembe. Pista bácsi fotói